Selasa, 14 Februari 2017

Umur....Jodoh....Bercinta

Tahun ni umo aku 2*, pe yang nak wat ngan umo tu hummmm ank sdare aq sume dah mintak paksu, emmm sabar je la aku kan ngan perangai ank sedare aku sume. sabar ye bukan maksu tak mencari tapi tak de rezeki lagi.

Jodoh..nak kata aku ni memilih aku pon tak tau la nak ckp cam mana, tapi apa yang aku tau aku cuma nak kan seseorang yang boleh bimbing aku hormat keluarga aku , kadang tak minta lebih pon selain mampu dari segi mkn, pakai, serta tempat untuk berteduh...hanya cukup sekadar ada semua keperluan tuk diri kita sebagai manusia la kan huhhuhuhuhuhuhu. Aku harap semoga tahun aku dapat jumpa sesorang yang begitu insyaAllah doakan aku ye sume, Amin.

Bercinta..kadang aku rasa diri aku ni pelik, sebabnya ssah sikit nak bercinta, mungkin sebab aku ni tak romantik kot. Kadang aku ni tak suka nak cinta yang nak kene manja2 ni, sbb aku rasa rimas. Mungkin juga sebab kekecewaan aku bercinta sebelum membuatkan aku rasa tak perlu lagi tuk bercinta. Kata2 cinta yang selalu dilafazkan kadang bukan dari hati kita semua sekadar suka2, aku tak mahu itu semua.bercinta selepas nikah teringgin juga rasa benda tu. Tapi ada satu perkara yang perlu aku pikirkan, samaada jodoh atau pun ajal yang akan sampai dulu menjemput aku. Walau bagai mana pon aku berdoa agar kedua2nya dipermudahkan oleh Allah kerana sebaik2 perancang adalah Allah. dia lebih tahu mana yang terbaik untuk setiap hamba2nya.

sekian.

Tipu...Perasaan

Hye semua, sorry la wujud aku macam chipsmore..ada la cerita sikit..nak cakap pasal perasaan ni..tipu la kan kalau nak cakap kita tak terasa langsung dengan perangai n sikap manusia sekeliling kita ni kan. Setiap manusia, tak bnyk sikit msti ada sdikit rasa terluka atau terguris hati dgn sikap org sekeliling ye la kita ni bukannye robotkan. Aku tak tau la cam mne nak ckp, kadang kita ni suka sakitkan hati sendiri tanpa kita sedar airmata je yang selalu mengalir, dalam tak sedar juga kita simpan semua perasaan dalam hati kita kadang benda tu boleh jadi dendam sekali kan. Berdendam tu yang tak elok sebenarnya, tapi setangah org ni tak mampu nak luahkan isi hati dia sebab terlalu nak menjaga hati org lian sebab itu la dalam masa yang sama hati dia yang terluka.
Eeermmm pe la yang aku nak smpaikan sbnarnyekan, korang paham2 je la pe yang aq tulis tu ye huhu.
ok la nanti kita sambung lagi bye..