Jumaat, 19 Mei 2017

Terus Mencintai by siti nordiana

oh kasihku takkan hilang
bila kau ingat kepadaku
oh cintaku tak akan pudar
bila kau selalu disampingku

rasa rinduku melayang layang
mengingatkan engkau seorang
menyemai kasih di dahan cinta
haruskah aku terus menangis

mengapa rindumu padaku
tak sebesar rasa sayangku padamu
mengapa cintamu padaku
tak bisa seluas lautan

rasa rinduku melayang layang
mengingatkan engkau seorang
menyemai kasih di dahan cinta
haruskah aku terus menangis

mengapa rindumu padaku
tak sebesar rasa sayangku padamu
mengapa cintamu padaku
tak bisa seluas lautan

sungguh sungguh ku tak bisa
menahan besarnya rinduku padamu
sungguh sungguh ku tak bisa
memaksa dirimu mencintaiku

mengapa rindumu padaku
tak sebesar rasa sayangku padamu
mengapa cintamu padaku
tak bisa seluas lautan
tak bisa seluas lautan



Rabu, 17 Mei 2017

HOPE?????

Image result for berharap hanya kepada allah




hye korang, nak share sikit perasaan aq skrng ni...aku terjumpa satu video dekat youtube ni...ayat dia mmg kene dgn perasaan aku skrng ni...kata2 dia sngat puitis..

"KAMU TIDAK BISA MENGHENTIKAN PERASAANMU HANYA KERANA KAMU MAHU,.
SEBAB CINTA..BUKAN SESUATU YANG SALAH UNTUK KAMU PERJUANGKAN..
NAMUN  JUJURLAH APA YANG KAMU RASAKAN..
PERASAAN TAKUT SERING MENYELIMUTI HATI KAMUKAN?? 
APAKAH DIA YANG KAMU TUNGGU JUGA MENUNGGUMU?? 
SALAHKAH JIKA KAMU BERHARAP KALAU DIA HARUS SEGERA CEPAT DATANG MENUJUMU?? 
DENGAN CEMAS AKU MEMINTA PADA-NYA UNTUK MENGUATKAN BENTENG PENANTIANKU..
KUATKAN HATIKU UNTUK MENUNGGUMU..
AKU TAHU PASTI AKU MAMPU..
AKU PERCAYA PADA JANJI-MU..
AKU PERCAYA PADANYA"

BY Panji Ramdana.
Image result for berharap hanya kepada allah
ia aku mmg tidak mampu hentikan perasaan ini..aku takut perasaan ini tidak berbalas...kerana itu aku cuba untuk tidak terlalu berharap dalam setiap hubungan yang aku jalani..kerana aku tahu akan hatiku yang mudah saja jatuh dalam setiap kata2 manis manusia..aku juga takut jika hati ini terluka. aku cuba untuk bangun dan kuatkan hati ini agar tidak mudah dipermainkan oleh manusia yang tidak pernah punya hati dan perasaan. aku hanya mampu berdoa agar satu hari ada insan yang benar ikhlas menerimaku baik burukku serta kekuranganku..aku hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan. aku hanya perlu berharap pada-NYA kerana hanya DIA yang tahu apa yang terbaik untuk setiap hambanya

Image result for berharap hanya kepada allah

Selasa, 18 April 2017

sorry

saya tak penah salahkan awk...awk dah ckup smpurna bagi saya...tapi....
saya takut saya tak boleh bhgiakan awk..saya tahu mngkin saya terlalu mendesak awk..tapi itu smua tuk kebaikkan awk....awk bhgiakan fmly awk dulu...baru awk fikir pasal saya...lima tahun awk..lima tahun saya kenal awk, awk tak pernah skli pon tnggi suara pada saya, tak pernah sekali pon awk marah saya, walaupun trkdang kata2 saya agak kasar dan keras pada awk...salah ke saya mintak ssuatu tuk kbaikkan awk....saya tak pernah mmpertikaikan kebaikan awk...tapi saya tak mmpu tuk brharap dan mengharap lagi...kalau benar sayang awk pada saya tak penah berubah....tolong la tolong la buat yg terbaik tuk hubungan ni...kalau awk hnya sekadar berkata2...lupakan....lupakan saya dalam hidup awk...anggap la saya tak pernah wujud dalam hati awk...maafkan saya....😔😞

Jumaat, 7 April 2017

entah la

tah la...aq tak tau pe yg rasa....perasaan kasih, sayang, cinta bercampur dengan perasaan takut....takut kehilangan, takut dikecewakan, takut dipermainkan...aku hanyalah insan yang lemah yang tak mmpu tuk mngawal perasaan....apa yg mampu hanya pendam...pendam dan terus pendam...setiap kali perasaan ini wujud perasaan takut juga wujud. hati mmg sukar ditafsirkan, walaupun hanya dgn kata2. perasaan takut sentiase menghampiri seperti mahu memberi isyarat bahwa hati sudah penat. walaupun berharap tuk kbhgiaan dalam setiap hbungan, belum tentu ianya kan jadi nyata, kerana kita hanyalah manusia biase. namun diri ini masih menanti insan yg tulus setiap menerima diri ini. aku tidak punya apa2, hanya sedikit kasih sayang yang tersimpan dalam hati tuk insan yg terpilih...

sekian

Rabu, 5 April 2017

wujud

wujudnya diri kamu dalam setiap hariku memberi senyuman dalam hatiku,
terkadang aku berfikir, adakah engkau benar-benar menghargai kewujudan aku ini,
aku cuba menepis perasaan yang datang, kerana aku tidak mahu terlalu mengharap akan sesuatu yang belum pasti. 
jika kewujudan engkau dalam hariku hanya untuk mengisi kesunyian mu maka tinggalkan aku,
kerana aku tidak mahu hati ini terluka sekali lagi. cukuplah ia dipermainkan, 
sekiranya kewujudan engkau benar-benar ikhlas hanya satu yang aku minta sayangi aku,
hargai aku, jaga hati aku. jika kau tidak mampu aku aku terima seadanya. 


Image result for kewujudanmu cinta






Related image

Selasa, 4 April 2017

lirik lagu adanya cinta- hazirah musfirah

hati meskipun pernah terasa pilu
ku melalui kelam silam ku
kini ku biarkan kenangan berlalu
kerna dihadapanku bahagia yang dirindu

bila adanya cintamu cahaya hidupku
bila adanya kasihmu pengubat rinduku
dapat ku tempuhi jalan yang berliku
walau sukar bagiku dulu

dan kehadiran kasihmu menemani aku
mampu menghilangkan duka luka ku yang lalu
memberi cahaya yang aku harapkan
kian berkekalan

dan kini ku biarkan kenangan berlalu
kerna di hadapanku bahagia yang dirindu

bila adanya cintamu cahaya hidupku
bila adanya kasihmu pengubat rinduku
dapat ku tempuhi jalan yang berliku
walau sukar bagiku dulu

dan kehadiran kasihmu menemani aku
mampu menghilangkan duka luka ku yang lalu
memberi cahaya yang aku harapkan
kian berkekalan
kian berkekalan


mungkin sudah penat.

perasaan itu selalu datang dan pergi, hati sering berbolak balik, tapi saat keikhlasan muncul perasaan itu boleh bertukar sama sekali. hati mula menolak, mungkin takut dilukai sekali lagi. 
sudah terlalu lama dia meninggalkan perasaan itu, tapi bila ia muncul kembali rasa was-was sentiasa bermain dalam hati dia, mungkin dia takut dilukai.
perlukah percaya pada kata hati?? atau perlukah hati cuba untuk beri peluang sekali lagi??
adakah hati tidak akan terluka lagi?? mungkin ye, mungkin tidak, oleh itu hati dan perasaan perlu bersatu agar tidak terlalu mendalami setiap perasaan yang datang dan juga pergi.

                              Image result for perasaan


sekian.

Isnin, 6 Mac 2017

MIMPI

hye sme, nak share skit, walupun bkn trjdi pada realiti tpi ia memberi kesan pada aq smpai skrng. Apakah?? 'MIMPI" ye mimpi...pertama kali bagi aq, tak tau la korngkan but ini pertama kali aq mimpi sesuatu yang buat aq rasa satu perasaan yang aq sendiri tak boleh nak gambarkan, senang cite perasaan tu bercampur2 sedih, gembira, bahagia mcm2 la. Aku tau mimpi tu mainan tidur n aq happy sangat dapat rasa perasaan tu walaupun dalam mimpi semata2, biar la org nak ckp pe pon yang penting aq bhgia sangat ngan mimpi tu. Aku tak berapa ngat sangat mimpi tu so tak boleh la nak cita lebih2kan.... Terjaga dari mimpi aq menangis aq seakan tak mau keluar dari mimpi tu, bila terjaga aq cuba pejam kembali tapi tak menjadi akhirnya aq sedar itu semua hanyalah mimpi dan hayalan, mungkin aq terlalu berfikir sehingga terbawa dalam khayalan.Aku cuba berharap mimpi itu akan menjadi realiti, tapi akn daya aq hanya insan biase Hanya Dia yang tahu apa yang terbaik untuk hambanya, tak putus utk ku berdoa agar semuanya dipermudahkan. Walaupun kita tak tau siapa yang bakal menjemput dulu "Jodoh" atau "Ajal", aq berharap walaupun sekejap aq dapat merasainya sebelum aq menutup mata. AMIN.

Selasa, 14 Februari 2017

Umur....Jodoh....Bercinta

Tahun ni umo aku 2*, pe yang nak wat ngan umo tu hummmm ank sdare aq sume dah mintak paksu, emmm sabar je la aku kan ngan perangai ank sedare aku sume. sabar ye bukan maksu tak mencari tapi tak de rezeki lagi.

Jodoh..nak kata aku ni memilih aku pon tak tau la nak ckp cam mana, tapi apa yang aku tau aku cuma nak kan seseorang yang boleh bimbing aku hormat keluarga aku , kadang tak minta lebih pon selain mampu dari segi mkn, pakai, serta tempat untuk berteduh...hanya cukup sekadar ada semua keperluan tuk diri kita sebagai manusia la kan huhhuhuhuhuhuhu. Aku harap semoga tahun aku dapat jumpa sesorang yang begitu insyaAllah doakan aku ye sume, Amin.

Bercinta..kadang aku rasa diri aku ni pelik, sebabnya ssah sikit nak bercinta, mungkin sebab aku ni tak romantik kot. Kadang aku ni tak suka nak cinta yang nak kene manja2 ni, sbb aku rasa rimas. Mungkin juga sebab kekecewaan aku bercinta sebelum membuatkan aku rasa tak perlu lagi tuk bercinta. Kata2 cinta yang selalu dilafazkan kadang bukan dari hati kita semua sekadar suka2, aku tak mahu itu semua.bercinta selepas nikah teringgin juga rasa benda tu. Tapi ada satu perkara yang perlu aku pikirkan, samaada jodoh atau pun ajal yang akan sampai dulu menjemput aku. Walau bagai mana pon aku berdoa agar kedua2nya dipermudahkan oleh Allah kerana sebaik2 perancang adalah Allah. dia lebih tahu mana yang terbaik untuk setiap hamba2nya.

sekian.

Tipu...Perasaan

Hye semua, sorry la wujud aku macam chipsmore..ada la cerita sikit..nak cakap pasal perasaan ni..tipu la kan kalau nak cakap kita tak terasa langsung dengan perangai n sikap manusia sekeliling kita ni kan. Setiap manusia, tak bnyk sikit msti ada sdikit rasa terluka atau terguris hati dgn sikap org sekeliling ye la kita ni bukannye robotkan. Aku tak tau la cam mne nak ckp, kadang kita ni suka sakitkan hati sendiri tanpa kita sedar airmata je yang selalu mengalir, dalam tak sedar juga kita simpan semua perasaan dalam hati kita kadang benda tu boleh jadi dendam sekali kan. Berdendam tu yang tak elok sebenarnya, tapi setangah org ni tak mampu nak luahkan isi hati dia sebab terlalu nak menjaga hati org lian sebab itu la dalam masa yang sama hati dia yang terluka.
Eeermmm pe la yang aku nak smpaikan sbnarnyekan, korang paham2 je la pe yang aq tulis tu ye huhu.
ok la nanti kita sambung lagi bye..