Sabtu, 26 Oktober 2013

besdy



ari ni besdy aq yg ke 19....wlaupon tak kek n sbgainye...aq brsyukur sbb Allah pnjangkan umo aq...tpi kdang2 kringin jgakan org smbut besdy aq wat2 kjtan cam tu la kan ....tapi tak pe la...klau tu yg lbih baik kan...bknnye aq tak pnah smbut besdy pon...cam taon lpas mmg best gila shbat2 aq clbret besdy aq huhuhu...tpikan dlm mse yg sme ni kan...aq sprti trtnggu2 ssorg yg bgi aq spcial tuk wish besdy aq...tpi tu sme msti tak kan trjdi...tah2 dia tak ngat pon besdy aq..aq ni je yg nak ambil tau sme psal dia...tpi tak pe la..aq tak ksah pon..yg pntng dia epy ngan idop diakan...



Selasa, 22 Oktober 2013

OKTOBER (sedih/gembira)

hye sme...nak tau tak dlm bln ni aq rse sdih n gmbira...sbb bln ni jga besdy aq n bln ni jga mak aq yg trsyg tnggal kan aq wat slmenye...tak jauh pon jraknye besdy aq 26/10 mak tnggalkan aq 28/10....dlm mse yg sme aq gmbira ngan hari lhir aq, dlmmse yg sme jga aq mrasa khilngan dlm hidup aq...dulu klau besdy mak msti clebrt besdy aq tpi skrng ni dah tak sme...mse brlalu ngan bgitu pntas.....aq tak dpt mrsa ksih syg seorg ibu dgn lme hnye 10 tahun sje...itu tdak prnah puas bgi aq....tpi de orng yg sme nasib nye ngan aq di luar sne mlah de yg khlngan kedua2nye...tpi ini sme ttng dri aq dan pe yg aq rse....wlaupon ayh aq sdah kwen bru slpas slme 9 tahun mak aq mninggal...aq pon de la ibu tiri...tpi aq tak bleh nak accept dia...aq pon tak tau la nape...prasaan n pndangan aq pde dia hnye buruk n silap....mngkn aq tak bleh trima dia wlaupon ayh aq tak de niat pon nak gntikan dia ngan mak aq...mak aq ttp mak aq smpai bila2 tak de spe bleh gnti tmpat dia dunia akhirat....aq ingat lgi waktu aq drjah 3 tau 4, aq ni mlas nak g skolah smpai nangis2 tak nak g skolah lpas tu mak aq pe lgi bju skolah yg aq pkai tu dia koyakkan mmg trblah bju skolah aq ngan kain2 dia skali...mak aq mmg tegas orgnye, dia syg sngat kat aq...dlu waktu dudk kat berek polis abg aq de jual burger aq pon pe lgi msti la gila nak mkn burger tpi abg aq tak bgi sbb pe dia tkot nati aq gmuk ye la cam skrng ni...aq pon ckp kat mak aq...mak aq pon pe lgi g la order konon2 mak aq la nak mkn...tpi lpas dah siap mak aq bgi kat aq soh aq msuk bilik mkn kat bilik sbb tak nak bgi abg aq nmpak ktenye aq pon pe lgi ske la kan dpt mkn huhuhuhu....wlaupon mak cme de brsma aq 10 tahun aq ckup2 gmbira dan rse sngguh bhgia hingga tak trkate la di buatnye...walaupe pon aq slalu luka kan ati dia ngan prgai aq yg mcm2 ni...mak aq slalu mlndungi aq dlm pe kadaan skli pon....wlaupon mak tegas tpi dlm tegas dia pnuh ngan kasih syg yg tak trhingga....lpas mak mniggal aq cuma de ayh aq dia lah mak aq dia lah ayh aq...tpi aq slalu skitkan ati ayh aq....aq tau ayh aq slalu terluka ngan kte2 aq...tpi dlm sdut ati dia aq jga tau dia sngat2 sygkan aq...dia sntiase tau pe yg aq nak wlaupon aq tak ckp....aq epy sngat sbb aq de mak ngan abh yg bgitu pnyang dan jga sprti mreka yg d luar sne...hummmm ok la smpai sni je tuk cite ni hope korng enjoy...aq tak la pndai nak wat ayt sdap2 ni sme skdar luahan aq je...bye....assalamualaikum...

Jumaat, 18 Oktober 2013

Terasa

Ermmm lme jga tak update blog ni...bosan jga rse nye, tak dde cte pe pon yg nak di citekan.
Dalam taon ni bnyak bnde yg aq alami dan bnyak jga bnde yg aq prlu pljari..aq sdar aq dah wat satu kslpan yg bsar yg mne aq dah sia2kan mse dpn aq sndri dgn satu mslah yg sntiase de jln yg trbaik tuk di slesaikan...tpi aq trlalu trburu2 dan ianya mmbuatkan aq brasa sangat2 rugi dan mnyesal....aq dah hancurkan hati fmly aq yg ingin mlhat aq brjaya dlm bidang yg aq cuburi..tpi aq dah hncurkan ati mereka dan hilangkan kepercayaan dan keyakinan mereka trhadap aq...aq trmat mnyesalinya...aq tak dapt prptah kmbali ke jln yg aq mula cuburi...kini aq hidup dlm pnyesalan....knape semua ni trjdi...tpi aq arap tuk mse trdkat ni aq bleh wat ssuatu yg bleh bhgiakan dri aq ngan fmly aq trutamanye ayh aq...