Isnin, 15 Julai 2013

Aku n Syakirah

hye sume ari ni kan kte nak kongsi la skit cte ngan sume...ari sabtu ari tu kawan kite dtng umah kte, wlaupun dua ari je diorg dtng ttp best sngat2. pda mlm tu kte ngan kwn kte syakirah wat sesi luahan perasaan...kmi cte penglaman cinta kmi dri kmi mula bercinta smpai la skrng..best sngat...lawak plak tu..yang paling best kte org bleh cita pasal kawen...pasal husband msing2...berangan la ktekan.....ni sume sbb trpengaruh sngat ngan cite digeng dlm novel cinta skrng ni....hummmm tpi kdng2 de jga btul nye dlm pe yg kmi smbangkan tu..ye la kte ni tak knal n tak tau pon spe jdoh kte n bila kte akn jmpe jdoh kte...umo ni mkin lma mkin tua..wlaupon taondpn bru msuk 20 taon umo kte org ni..tpi mcm2 dah kne fkir huhuhuhuhuhu...kmi arap jdoh kmi tu yg org nye baik sygkan kmi n trima kmi seadanya...insyaallah Allha sntiasa mmberikan yg trbaik utk setiap hamba-Nya yg di syangi...bila d ngatkan blik zaman percintaan tu sume lawak sngat2....last2 skrng ni kmi single....huahuahuahau...tpi tak pe la kan skrng2nye kmi enjoy ngan idop kmi skrng n enjoy ngan zaman remaja kmi, slgi de mse ni kmi kne enjoy nati lau dah kawen sume tu kne d ktepikan, ye la kan nak jadi isteri misali la kte kan huahuahuahahuahua....k la sume smpai sni je nati kte chit chat lgi k....bye..

Rabu, 10 Julai 2013

Ramadhan di Hati



Alhamdulillah akhirnya bulan yang di tnggu2 oleh umat islam telah tiba iaitu bulan ramadhan bulan yang penuh berkat. Aku bangga menjadi hamba-Nya, aku harap bulan ni dapat memeberi satu prubahan dalam diri aku, hope juga bulan ni dpt pose penuh la ye...huhuhuhu.





Tahun ni dah msuk 9 tahun mak pegi tnggalkan aku, 9 tahun juga aku berpose tanpa mak aku. Allah lebih sayangkan dia aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk mak di sana dan sentiasa berada disisi-Nya hamba yang di sayangi-Nya. Mak pergi waktu aku umur 10 tahun, 28/10/2005 sehari selepas hari jdi aku dan juga waktu itu pda bulan ramadhan. Adik rindu mak sangat2, setiap kenangan bersama mak walaupun kita hanya dapat bersama selama sepuluh tahun adik bersyukur sangat sebab di kurniakan seorng ibu yang sentiasa menyayangi, melindungi, mengasihi adik tak kira masa mak sentiasa ade ngan adk. hanya Allah yang tahu betapa adk sayang dan rindu dan syangkan mak, adk tau adk bnyak skitkan ati mak selama mak idop, adk arap mak maafkan adk. Hanya mak saje yang sentiasa paham ngan perngai adk. 




               
                                                              
                                                      

Selasa, 9 Julai 2013

Rindu




Saat aku merinduimu hanya pada-Nya tempatku
mengadu, aku berdoa agar Dia menyampaikan rinduku ini padamu. Sehingga sekarang ini aku begitu sukar untuk melupakan dirimu, ianya begitu sukar bagiku untuk melepaskan kau dari dalam hatiku, kerana di hatiku ini telah begitu tersemat namamu sehingga begitu sukar bagiku untuk melakukan itu semua. Mengapa kau perlu aku kenali, mengapa kau sentiasa membuatkan aku semakin mendekatimu,mengapa kita harus menjadi kawan sehingga perasaan cintaku muncul pada dirimu. Aku tidak kuat untuk semua ini, aku selalu memendam rindu padamu, sedangkan kau tidak pernah sekali pun merasai perasaan yang sebegitu terhadapku. Aku sedar aku hanyalah insan yang hanya bertepuk sebelah tangan, tapi salahkah aku untuk mencintaimu, aku mahukan kau hadir dalam diriku walaupun dalam mimpi, kerana di situ aku mahu kau tahu bahawa aku teramat mencintaimu. Aku memang tidak mampu untuk melafazkannya, namun apa yang aku mampu adalah memendam dan terus pendam perasaan ini, ianya seperti aku menyakiti hati aku sendiri, kerana aku tahu kau tidak akan mengetahuinya, kiranya kau tahhu sekali pun tidak mungkin kau akan menerimanya, kerana aku sedar aku tidak sesuai dengan kau. Kini apa yang mampu aku lakukan ialah menyimpan segala kenangan manis antara kita, jiwa aku kini terlalu rapuh aku tidak mampu melakukan apa-apa. Aku hanya mampu berdoa agar kau sentiasa bahagia bersama siapa sahaja pilihan kau, mungkin kita memang di takdirkan hanya untuk menjadi kawan tak lebih dari itu.















Isnin, 1 Julai 2013

cinta yang tak memiliki

 Ku pejamkan mata ini
Ku tertidur tanpa lelapTapi ku bermimpi kau jadi milikku
Suaramu tetap bernyanyiWalau sadar ku kian tak adaNamun ku bahagia lagumu milikku
Indah senyumanmu takkan bisa pudarMakin indah di hatikuWalau ku sadari cinta yang tak mungkin jadi
Apapun yang kau ciptakanKu akan berjuang dapatkanJika kau bahagia aku semakin bahagia
Indahnya wajahmu takkan pernah sirnaMakin terang di hatikuWalau ku sadari cinta yang tak mungkin jadi
Indah senyumanmu takkan bisa pudarMakin indah di hatikuWalau ku sadari itu cinta yang tak mungkin jadi
Meski ku tak bisa memiliki dirimuTakkan ku berpaling pergi (berpaling pergi)Makin aku mencintai ku lepas kau kekasihBiar terbang tinggi
Cinta yang tak mungkinTerbang tinggi