Sabtu, 26 Oktober 2013

besdy



ari ni besdy aq yg ke 19....wlaupon tak kek n sbgainye...aq brsyukur sbb Allah pnjangkan umo aq...tpi kdang2 kringin jgakan org smbut besdy aq wat2 kjtan cam tu la kan ....tapi tak pe la...klau tu yg lbih baik kan...bknnye aq tak pnah smbut besdy pon...cam taon lpas mmg best gila shbat2 aq clbret besdy aq huhuhu...tpikan dlm mse yg sme ni kan...aq sprti trtnggu2 ssorg yg bgi aq spcial tuk wish besdy aq...tpi tu sme msti tak kan trjdi...tah2 dia tak ngat pon besdy aq..aq ni je yg nak ambil tau sme psal dia...tpi tak pe la..aq tak ksah pon..yg pntng dia epy ngan idop diakan...



Selasa, 22 Oktober 2013

OKTOBER (sedih/gembira)

hye sme...nak tau tak dlm bln ni aq rse sdih n gmbira...sbb bln ni jga besdy aq n bln ni jga mak aq yg trsyg tnggal kan aq wat slmenye...tak jauh pon jraknye besdy aq 26/10 mak tnggalkan aq 28/10....dlm mse yg sme aq gmbira ngan hari lhir aq, dlmmse yg sme jga aq mrasa khilngan dlm hidup aq...dulu klau besdy mak msti clebrt besdy aq tpi skrng ni dah tak sme...mse brlalu ngan bgitu pntas.....aq tak dpt mrsa ksih syg seorg ibu dgn lme hnye 10 tahun sje...itu tdak prnah puas bgi aq....tpi de orng yg sme nasib nye ngan aq di luar sne mlah de yg khlngan kedua2nye...tpi ini sme ttng dri aq dan pe yg aq rse....wlaupon ayh aq sdah kwen bru slpas slme 9 tahun mak aq mninggal...aq pon de la ibu tiri...tpi aq tak bleh nak accept dia...aq pon tak tau la nape...prasaan n pndangan aq pde dia hnye buruk n silap....mngkn aq tak bleh trima dia wlaupon ayh aq tak de niat pon nak gntikan dia ngan mak aq...mak aq ttp mak aq smpai bila2 tak de spe bleh gnti tmpat dia dunia akhirat....aq ingat lgi waktu aq drjah 3 tau 4, aq ni mlas nak g skolah smpai nangis2 tak nak g skolah lpas tu mak aq pe lgi bju skolah yg aq pkai tu dia koyakkan mmg trblah bju skolah aq ngan kain2 dia skali...mak aq mmg tegas orgnye, dia syg sngat kat aq...dlu waktu dudk kat berek polis abg aq de jual burger aq pon pe lgi msti la gila nak mkn burger tpi abg aq tak bgi sbb pe dia tkot nati aq gmuk ye la cam skrng ni...aq pon ckp kat mak aq...mak aq pon pe lgi g la order konon2 mak aq la nak mkn...tpi lpas dah siap mak aq bgi kat aq soh aq msuk bilik mkn kat bilik sbb tak nak bgi abg aq nmpak ktenye aq pon pe lgi ske la kan dpt mkn huhuhuhu....wlaupon mak cme de brsma aq 10 tahun aq ckup2 gmbira dan rse sngguh bhgia hingga tak trkate la di buatnye...walaupe pon aq slalu luka kan ati dia ngan prgai aq yg mcm2 ni...mak aq slalu mlndungi aq dlm pe kadaan skli pon....wlaupon mak tegas tpi dlm tegas dia pnuh ngan kasih syg yg tak trhingga....lpas mak mniggal aq cuma de ayh aq dia lah mak aq dia lah ayh aq...tpi aq slalu skitkan ati ayh aq....aq tau ayh aq slalu terluka ngan kte2 aq...tpi dlm sdut ati dia aq jga tau dia sngat2 sygkan aq...dia sntiase tau pe yg aq nak wlaupon aq tak ckp....aq epy sngat sbb aq de mak ngan abh yg bgitu pnyang dan jga sprti mreka yg d luar sne...hummmm ok la smpai sni je tuk cite ni hope korng enjoy...aq tak la pndai nak wat ayt sdap2 ni sme skdar luahan aq je...bye....assalamualaikum...

Jumaat, 18 Oktober 2013

Terasa

Ermmm lme jga tak update blog ni...bosan jga rse nye, tak dde cte pe pon yg nak di citekan.
Dalam taon ni bnyak bnde yg aq alami dan bnyak jga bnde yg aq prlu pljari..aq sdar aq dah wat satu kslpan yg bsar yg mne aq dah sia2kan mse dpn aq sndri dgn satu mslah yg sntiase de jln yg trbaik tuk di slesaikan...tpi aq trlalu trburu2 dan ianya mmbuatkan aq brasa sangat2 rugi dan mnyesal....aq dah hancurkan hati fmly aq yg ingin mlhat aq brjaya dlm bidang yg aq cuburi..tpi aq dah hncurkan ati mereka dan hilangkan kepercayaan dan keyakinan mereka trhadap aq...aq trmat mnyesalinya...aq tak dapt prptah kmbali ke jln yg aq mula cuburi...kini aq hidup dlm pnyesalan....knape semua ni trjdi...tpi aq arap tuk mse trdkat ni aq bleh wat ssuatu yg bleh bhgiakan dri aq ngan fmly aq trutamanye ayh aq...

Isnin, 23 September 2013

kami buddys........



ini semua luahan hati sye utk shbat sye yg sye sygi.......
i love u so much.....


video








Isnin, 15 Julai 2013

Aku n Syakirah

hye sume ari ni kan kte nak kongsi la skit cte ngan sume...ari sabtu ari tu kawan kite dtng umah kte, wlaupun dua ari je diorg dtng ttp best sngat2. pda mlm tu kte ngan kwn kte syakirah wat sesi luahan perasaan...kmi cte penglaman cinta kmi dri kmi mula bercinta smpai la skrng..best sngat...lawak plak tu..yang paling best kte org bleh cita pasal kawen...pasal husband msing2...berangan la ktekan.....ni sume sbb trpengaruh sngat ngan cite digeng dlm novel cinta skrng ni....hummmm tpi kdng2 de jga btul nye dlm pe yg kmi smbangkan tu..ye la kte ni tak knal n tak tau pon spe jdoh kte n bila kte akn jmpe jdoh kte...umo ni mkin lma mkin tua..wlaupon taondpn bru msuk 20 taon umo kte org ni..tpi mcm2 dah kne fkir huhuhuhuhuhu...kmi arap jdoh kmi tu yg org nye baik sygkan kmi n trima kmi seadanya...insyaallah Allha sntiasa mmberikan yg trbaik utk setiap hamba-Nya yg di syangi...bila d ngatkan blik zaman percintaan tu sume lawak sngat2....last2 skrng ni kmi single....huahuahuahau...tpi tak pe la kan skrng2nye kmi enjoy ngan idop kmi skrng n enjoy ngan zaman remaja kmi, slgi de mse ni kmi kne enjoy nati lau dah kawen sume tu kne d ktepikan, ye la kan nak jadi isteri misali la kte kan huahuahuahahuahua....k la sume smpai sni je nati kte chit chat lgi k....bye..

Rabu, 10 Julai 2013

Ramadhan di Hati



Alhamdulillah akhirnya bulan yang di tnggu2 oleh umat islam telah tiba iaitu bulan ramadhan bulan yang penuh berkat. Aku bangga menjadi hamba-Nya, aku harap bulan ni dapat memeberi satu prubahan dalam diri aku, hope juga bulan ni dpt pose penuh la ye...huhuhuhu.





Tahun ni dah msuk 9 tahun mak pegi tnggalkan aku, 9 tahun juga aku berpose tanpa mak aku. Allah lebih sayangkan dia aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk mak di sana dan sentiasa berada disisi-Nya hamba yang di sayangi-Nya. Mak pergi waktu aku umur 10 tahun, 28/10/2005 sehari selepas hari jdi aku dan juga waktu itu pda bulan ramadhan. Adik rindu mak sangat2, setiap kenangan bersama mak walaupun kita hanya dapat bersama selama sepuluh tahun adik bersyukur sangat sebab di kurniakan seorng ibu yang sentiasa menyayangi, melindungi, mengasihi adik tak kira masa mak sentiasa ade ngan adk. hanya Allah yang tahu betapa adk sayang dan rindu dan syangkan mak, adk tau adk bnyak skitkan ati mak selama mak idop, adk arap mak maafkan adk. Hanya mak saje yang sentiasa paham ngan perngai adk. 




               
                                                              
                                                      

Selasa, 9 Julai 2013

Rindu




Saat aku merinduimu hanya pada-Nya tempatku
mengadu, aku berdoa agar Dia menyampaikan rinduku ini padamu. Sehingga sekarang ini aku begitu sukar untuk melupakan dirimu, ianya begitu sukar bagiku untuk melepaskan kau dari dalam hatiku, kerana di hatiku ini telah begitu tersemat namamu sehingga begitu sukar bagiku untuk melakukan itu semua. Mengapa kau perlu aku kenali, mengapa kau sentiasa membuatkan aku semakin mendekatimu,mengapa kita harus menjadi kawan sehingga perasaan cintaku muncul pada dirimu. Aku tidak kuat untuk semua ini, aku selalu memendam rindu padamu, sedangkan kau tidak pernah sekali pun merasai perasaan yang sebegitu terhadapku. Aku sedar aku hanyalah insan yang hanya bertepuk sebelah tangan, tapi salahkah aku untuk mencintaimu, aku mahukan kau hadir dalam diriku walaupun dalam mimpi, kerana di situ aku mahu kau tahu bahawa aku teramat mencintaimu. Aku memang tidak mampu untuk melafazkannya, namun apa yang aku mampu adalah memendam dan terus pendam perasaan ini, ianya seperti aku menyakiti hati aku sendiri, kerana aku tahu kau tidak akan mengetahuinya, kiranya kau tahhu sekali pun tidak mungkin kau akan menerimanya, kerana aku sedar aku tidak sesuai dengan kau. Kini apa yang mampu aku lakukan ialah menyimpan segala kenangan manis antara kita, jiwa aku kini terlalu rapuh aku tidak mampu melakukan apa-apa. Aku hanya mampu berdoa agar kau sentiasa bahagia bersama siapa sahaja pilihan kau, mungkin kita memang di takdirkan hanya untuk menjadi kawan tak lebih dari itu.















Isnin, 1 Julai 2013

cinta yang tak memiliki

 Ku pejamkan mata ini
Ku tertidur tanpa lelapTapi ku bermimpi kau jadi milikku
Suaramu tetap bernyanyiWalau sadar ku kian tak adaNamun ku bahagia lagumu milikku
Indah senyumanmu takkan bisa pudarMakin indah di hatikuWalau ku sadari cinta yang tak mungkin jadi
Apapun yang kau ciptakanKu akan berjuang dapatkanJika kau bahagia aku semakin bahagia
Indahnya wajahmu takkan pernah sirnaMakin terang di hatikuWalau ku sadari cinta yang tak mungkin jadi
Indah senyumanmu takkan bisa pudarMakin indah di hatikuWalau ku sadari itu cinta yang tak mungkin jadi
Meski ku tak bisa memiliki dirimuTakkan ku berpaling pergi (berpaling pergi)Makin aku mencintai ku lepas kau kekasihBiar terbang tinggi
Cinta yang tak mungkinTerbang tinggi   

Sabtu, 29 Jun 2013

Disaat Sendiri

 Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku
Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Courtesy of liriklagu.asia
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri
Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri
(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)
Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri  









Khamis, 27 Jun 2013

sakit atiiiii

Kadang kala kita mudah trlalu prcayakan org shingga akhirnya kte yg kecewa...
kini aq tlah mrsai btpa pdihnya hati di kali ati ini di kecewakan...
aq tak mntak ape pon dri mreka...
klau tak leh tlong pon just bgi la tau aq awl2..
ni last2 aq tau korng dah bla cam tu je...
waktu aq snang..korng de ngan aq,tpi skrng ni aq cme mntak tlong skit je ssah sngat ke...
bru skrng ni aq kna erti kwn tu yg sbnar...
aq tak sptutnya baik dgn orng, aq tak sptutnya trlalu prcaya pada orng lain lau pon kwn aq sndri...


Selasa, 25 Jun 2013

CINTA

cinta bukan pertaruhan. siapa yang hebat, yang kaya, yang bijak, yang pandai mengayat yang akan dapat memilikinya. tidak dinafikan itu antara sumber membeli jiwa, namun bukanlah faktor utama. cinta satu anugerah, diberikan pada jiwa-jiwa tertentu kepada orang yang tertantu sahaja. kita tidak jatuh cinta pada semua orang.
cinta juga bukan cubaan. juga buakn paksaan. bukan untuk ditukar ganti semudah menyalin pakaian di badan , dan bukan satu permainan untuk suka-suka dan mendapat habuan jika menang. jka ada rasa cinta, perlu usaha juga. takkan hendak dibiarkan sahaja cinta dan rasa itu. lambat-laun akan mati jika tidak diberi nyawa. kemudia perlu dibaja dan dipupuk supaya terus subur.
cinta bisa mengubah sikap seseorang itu sama ada positif mahupun negatif, ianya bergantung pada pengalaman yang dilalui. tetapi sekiranya cinta yang kita lalui amat menyakitkan bagi kita tak usahlah menyalahkan sebelah pihak, terkadang kita perlu menilai sesuatu itu sebelum kita menghampirinya.
bukan semua cinta di dunia ini kejam cuma kita yang perlu pandai tuk menilainya...negetif yang kita nilai negetiflah yang kita padat...tetapi sekiranya positif yang kita nilai positiflah yang kita lihat...
terkadang cinta itu tidak semudah untuk dilafazkan oleh seseorang, perkataan cinta selalu disalah gunakan oleh mereka yang tidak tahu menilai erti yang tersirat dari ayat cinta itu. mereka hanya melafazkannya sedangkan hati mereka tidak mengerti, apa yang dilafazkan mereka itu hanyalah kepura-puraan belaka. maka dari situ keindahan, kebahagiaan, kecantikan cinta itu tiada, cinta yang di dalam kepura-puraan tidak dapat merasai keindahan dan kehangatan cinta tersebut. oleh itu kita sebagai insan haruslah memelihara cinta yang ada dalam setiap diri masing-masing, serahkannya kepada mereka yang berhak dan bertanggungjawap kerana cinta yang dimiliki oleh mereka yang setia akan menghasilkan satu keindahan dan keajaiban yang palin indah buat kita.
                                                                                                                           



Rabu, 29 Mei 2013

Apa yang aq rse???

Ari ni aq nak luahkan ttng pe yg aq rse...
aq pon tak pham ngan prsaan aq, aq msih mnanti dan mghrap bnde yg tak pasti..
aq ni sdng mnyakitkan dri aq sndri..
tpi aq tak bleh nak tepis la prsaan tu...
kdang2 aq rse aq ni sdang mnyakiti hati n prasaan aq sndri...
aq tak tau nak wat cam ne....
aq rse aq ptut lpekan dia lpaskan dia dri dlm idop aq....
wlaupun aq sbnarnye brtepuk sbelah tngan ...
aq sdar akan semua pe yg aq buat....
dan aq sndri yg sdnag memainkan prasaan aq ni...
aq kecewa ngan sgla kelakuan aq....
aq yg skitkan ati aq sndri...
sdangkan dia tak pnah slah pon pde aq...

                                                


kini aq sdah letih ngan smua ni aq ingin idop bebas.....bebas dri memikirkan bnde yg tak pasti...kini aq hnya ada satu cinta iaitu cinta PADA YANG SATU....dan kiranya DIA tlah smpaikan jodoh ku hnya itu lah cinta yg akn ku smatkan di dlm ati krana cinta ku ini hnya utk bkal SUAMIKU....hnya dia yg lyak mnerima cintaku ini.....buat mse skrng ni itu tidak ku temui lgi


                                              















  



Ahad, 26 Mei 2013

Pertemuan dan Persahabatan


 

Hye..ari ni aq nak cite psal sahabat2 aq yang THE BEST,
perkenalan aq ngan diorng bleh la di kte kan singkat...cite dia cam ni...
pada tahun 2010 mse tu aq form4 kiranya awal tahun la kan aq brtukar sekolah dari Sekolah Menengah Tok Muda Abdul Aziz di Perak ke sekolah di mna mulanya detik prknalan aq ngan shbat2 aq ni iaitu Sekolah Menengah Bandar Baru Batang Kali di Selangor.
First skali mse aq masuk sekolah tu aq berjmpe dgn sorg bdak ni nme dia Syahira Nabilah a.k.a cyra waktu tu sme student form4 kne bratur kat Dewan Terbuka kat sekolah tu...dia baris di tepi aq....dia tgur aq dulu aq pon smbang ngan dia....lpas tu ckg de bgi tawaran spe nak msuk kelas ERT...aq nak msuk n aq try la ajak dia...dia pon ok je....dri situ aq mkin jdi rpat lgi ngan dia....dlm masa yg sme de sorg kwn cyra ni msuk ke kelas kte org aq tak ngat la bila tpi tahun yg sme la...mse tu aq de lgi sorg kwn mne dia Nurul Nazirah a.k.a Nad...dia tu mmg happening gila....cyra pon tak krang jga, kira nya kte org ni mmg sekepala la.....kte org mmg bhgia sngat waktu tu. Pada akhir tahun tu aq jmpe lgi sorng kwn scra tak sngaja...waktu tu aq nak blik skolah aq pon trnmpak sorng pompuan ni jln sorng aq tgur la smbang pnye smbang rupa2 nya dia duduk belakang umah kakak aq je.....dri situ aq pon rapat ngan dia...nme dia Adlyna Loh a.k.a olyn..
sjak ari tu aq slalu la g skolah ngan dia....smpai la abis skolah....cte ni tak abis lgi....de lgi....


Haaaaa yg ni plak 2 org dak laki ni aq knal waktu aq form5 skolah sme la bkn waktu form4 tu aq tak knal dorng cume tak pnah smbang n tak tau nme cam tu la nak d cite kan...
First aq knal Hakam dia kwn olyn so aq pon kwn ngan dia jga, aq enjoy gila kwn ngan dia dia pon tak krang prngai nya gila, senget, n sengal....tpi mmg BEST gila, dlm mse yang mse yg sme jga aq knal dgn Fakhrul waktu tu olyn ajak aq join dia msuk prtndingan pmilihan prbhasan utk pringkat skolah, dari situ la aq knal Fakhrul. Kwn dgn dia pon ok jga dia ni kuat brcramah aq nagn yg lain2 pnggil dia DATUK BANDAR ye la cara dia tu yg asik sibuk je mmnjang klau nak d kte kan ngan dia la yg paling ssah nak jmpe lau pon kte org ni kwn, tpi aq ngan yg lain tak ksah pon dah pham sngat ngan prngai dia...
So dri situ la cerita cam ne aq leh jmpe knal n dpt SAHABT YANG PALING SEMPURNA BUAT AKU SAMPAI SEKARANG...diorg ni sntiase de ngan aq, Bak kte perpatah MElayu la kan 'Walaupun Jauh di Mata Namun Dekat di Hati' itu la yg bleh di umpanakan ttng prshabatan kami ini...dlm spnjang prshbatan ini bnyak suka n duka aq ngan dorg kte org sntiase brpaut antara satu sama lain.
SEMOGA ALLAH SENTIASA MEMELIHARA PERSAHABATAN KAMI INI SEHINGGA KE AKHIR HAYAT KAMI..AMIN INSYAALLAH.






 
                                              

Ni lah Satu keluarga bagi aq selain dari keluarga aq sendiri.....





Sabtu, 4 Mei 2013

Adakah Aku???








Mendekatinya membuatkan diriku ingin mengenalinya,
Setelah dia ku kenali hatiku mula menyukainya,
Semakin lama perasaan aku makin bertambah,
Aku tidak mampu untuk melupakannya mahupun menolak perasaan itu,
Aku tertanya-tanya adakah dia tahu akan perasaan ku ini,
Sukar untuk aku membuat keputusan kerana dia adalah sahabatku,
Tidak mungkin untuk dia menerima itu semua,
Namun apa yang mampu aku lakukan adalah menyimpan perasaan ini,
Dia terlalu baik di mata ku, walaupun terkadang ia menyakitkan hati,
Aku tidak mampu menipis perasaan ini,
Semakin ku tepis semakin ianya mendalam,
Terkadang aku bertanya pada diri ku adakah aku yang memaksa diriku untuk menggingatinya,
Adakah aku terlalu mengharapkan balasan cinta darinya sedangkan hatinya bukan untuk diriku,
Adakah aku terlalu mencintainya....
Aku tidak mahu kecewa dengan sikap ku sendiri,
Aku tidak mahu terlalu mengharapkan cintanya yang belum pasti untuk ku,



ADAKAH AKU??????

Khamis, 25 April 2013

Kerana terluka


Hati ini terluka tika aku menggingtimu,
Hati ini terluka tika teringat saat bahagia bersamamu,
Hati ini terluka tika kau tinggalkan ku,
Hati ini yerluka tika kau muncul kembali di depan ku,

Mengapa dirimu begitu mudah melafazkannya??
Sedangkan hatimu tidak ikhlas menerimaku...
Mengapa dirimu begitu mudah melafazkannya??
Sedangkan hatimu bukan untukku...
Mengapa dirimu begitu mudah melafazkannya??
Sedangkan hatimu akan meniggalkanku...
Mengapa dirimu begitu mudah melafazkannya??
Sedangkan hatimu akan menghancurkan hatiku...

Bukan mudah tuk diri ku melupakan mu,
Bukan mudah tuk hati ini melepaskan mu,
Tetapi akan ku cuba....
Akan ku cuba tuk melepaskanmu dan melupakanmu walaupun hati ini memberontak tuk tidak melepaskanmu......
Cuma satu yang ku ingin kau tahu...
Kenangan kau dan aku akan ku semat didalam hati sehingga yang ku mampu....

Sabtu, 12 Januari 2013

B SYG

Sejak aq mula mngenalinya.....
Aq mrasa bhgia.....
Bhgia yg tak prnah aq rasai sblm ini....
Dia mmbuat aq mrsa sprti d hrgai.....

Wlaupun kmi sring brtngkar dia sering mnyalahkan drinya....
Wlaupun sbnarnye aq yg brslah kpdnya....
Wlaupun kmi brjauhan itu tak prnh mnghlang kesetiaan antra aq n dia...
Dia sntiase de d sisi ku stiap kli aq mmrlukannya.....

Aq brhrap ianya sntiase brsama ku....
Mnjga hati ku....
Mnyayngiku....
Mnghrgaiku....
Mngasihiku...
Mncintaiku...
Shngga mana yg Allah tntukan....