Rabu, 21 Disember 2011

yeeeee....SPM dah abis......lme tak on blog,skrng ni nak mle kan mnulis blog......
huhuhuhu pe nak wat erk?????keje???hummmmm bowing plak rse nye.....duk umah....

Khamis, 6 Oktober 2011

:) :) :) :) :) :)

Emmmmmmmmmmmmm.....SPM dah nak dekat....aq msih lgi...cam biase..tak stdy sngat pun...cam tak de prsaan je nak pekse..hummmm,aq pun tak tau la nak wat cam ne,mse trial kputusan krng mmuaskan wat aq....tpi aq ni mlas nak stdy.....nasib baik la de kwn2 yg slalu skong aq nak ngat kan aq ttng plajaran sbb 2 la aq sygggggg sme kwn2 aq....lau tak de kowang aq pasti tak dpat trus brthan smpai thap ni.....sbb kowang n fmly aq lah aq masih dpat brthan smpai skrng.....hnya mnanti hari2 yg brlalu.........entah ble ia akn tba....aq hrap aq smpat mrasa kbahgiaan brsama kwn2 aq yg t'syg........lau pun kowang tngok aq bhgia,aq gmbira,aq ktawa,emmm biarlah aq sje yg tau sme ni.....aq sntiasa bhgia ble kwn2 aq kwn ngan aq....aq tak nak kwn2 aq cdiey d sbb kan aq......lau pun aq ni bnyak kkurangan kowang sntiase ngan aq bgi nsihat n skongan kat aq......tanpa kowang spe lah aq.......aq hrap kowang ikhlas kwn ngan aq...smpai ble2.......

Rabu, 5 Oktober 2011

SELESAI..........

Ape yg brlaku hari ini bnar2 wat aq rse.............sdih,gmbira,dan lain2 lgi.Aku tak sngka ni sme aq brlaku scepat ini............aq arap dia pham,tak trniat tuk aq wat sme ni....aq tau ni sme slah aq sbb tak brtrus trang ngan dia.....aq tak tau nak wat cam ne.....aq tak kuat........lgi pun sme nye dah slesai..........pe kputusan ko e2 trplang aq tak ksah pun........:) :) :) :) :)
BAGI SESIAPA YANG FAHAM AKAN APA YANG AKU SAMPAIKAN INI ADA FHAM LA SNDIRI...........DAN BGI YANG TAK FHAM 2 FHAM2 LA SNDIRI K........

Sabtu, 17 September 2011

Betul ke????

Betul ke awk nak g jauh dari sye....????
Betul ke awk nak tnggalkan sye...????
Tpi nape.....???nape awk nak tnggalkan sye?pe slah sye kat awk......??
Smpai ati awk kan......
Awk tau kan sye syg awk sngat2....
Tpi nape....awk dah de org lain yg lbih baik dari sye ke???
Awk ckp la sye tak mrah,sye cme nak tau je.....pe slah sye kat awk...
Awk tau tak, sye tak tau pe nak ckp ble sye tau awk cbe jauhkan diri dari sye.....
Sye hnya mrasakan kesedihan yg tramat,sbb awk dah mainkan prasaan sye yg ikhlas tuk awk....
Sye tak prnah fikir psal diri sye pun.....yg sye fkir hnya awk,sye akn rse gmbira ble sye tngok awk gmbira....
Tpi pe yg awk dah buat pd sye skrng ni mmbuatkan sye rse diri sye di prbodohkan oleh org yg tak de hati dan prasaan mcm awk......
Sye sedar dan sye reda dgn ape yg awk lakukan pde sye......tpi ingatlah Allah tu MAHA MENGETAHUI awk.....
Sye hnya boleh brdoa spaye awk sdar atas ksalahan yg tlah awk buat....
Sye jgak nak awk tau wlau ape pun yg brlaku sye msih syg kan awk....dan tak de sdikit prasaan bnci sye trhadap awk....mngkin ni adalah kekhilafan sye krana trlalu mdah mmberikan kasih syg pd org yg tak prnah mengenali dan mengetahui erti kasih syg dan cnta..............
Hati ini trluka dan hncur krna sikap awk......<3 <3.....skiranya sye brslah maafkanlah sye.........

Sabtu, 3 September 2011

kepergian yang tersayang....

Hari makin berlalu....dan aku juga merasakan kau telah pergi jauh dari hidup ku....kenapa...????aku tak mahu kau berubah.....aku inginkan kau yang dulu yang sering berada di samping ku tiap waktu dan ketika tidak kira suka mahupun duka....aku tidak rela kau pergi jauh dari diri ku.....tak pernah terfikir oleh ku tak sedikit pun ku bayang kan kau akan pergi tinggalkan diri ku.....berilah ku peluang untuk memberi sedikit kasih dan sayang ku pada mu......inilah saat terakhir ku melihat mu aku hanya mampu ucapkan selamat tinggal.....buat selamanya.....

Sabtu, 27 Ogos 2011

Keinginan Ku

Kehidupan ku kini akan mencapai tahap dewasa....aku masih lagi merancang akan masa depan aku......apa yang akan terjadi pada aku di masa akan datang...apa yang aku harapkan ialah aku berjaya seperti orang lain dan dapat membantu ayah ku dan membalas segala jasa dan pengorbanan dia buat aku.......adakah sempat untuk aku membalas segala jasa dan pengorbanan beliau....pabila kelak nanti....aku harap dia akan berada dengan ku sehingga ke akhir hayat ku...........

Sabtu, 20 Ogos 2011

Kau tau tak???

Kau tau tak sejak pertama kali aq kenal kau aq rse syok sangat kawn ngan ko,sbb kau ni jenis yang peramah,manja,baik,kuat agama,dll.Semakin hari kita semakin rapat,dalam hati aq mula tumbuh satu perasaan yang amat mendalam,aq sendiri pun tak tau macam mane perasaan tu boleh muncul dalam hati ku ini.......aq cuba tuk menolaknye tapi aq tak mampu....aq tau yg aq saja yg rasakan benda ni semua sedangkan kau betul-betul hanya anggap aq sebagai kawan je kan tak lebih dari tu betul tak,hanya aq je yang perasan...semakin lama perasaan tu makin kuat aq hanya mampu berdoa kepada-NYA supaya di berikan kekutan untuk menerima apa jua dugaan dari-NYA,memang tak perlu di nafikan yang aq betul-betul sayangkan kau,tapi aq tak mampu untuk berterus terang dengan kau sebab aq takut aq akan kehilangan kau sebagai sahabat untuk selama-lamanya,sedanngkan kau tidak ku lihat hanya seminit bagaikan bertahun aq tak lihat kau,sehari aq tak sebut nama kau aq rasa tak sempurna....benarlah orang kte yang cinta itu buta......ramai kawan-kawan aq tau yang aq ske kat kau diorng suruh aq berterus terang denagan kau tapi ye la macam aq ckp tadi aq masih tak bersedia untuk kehilangan kau buat selama-lamanya....aq harap sangat kau tahu akan isi hatiku ini......aq mula berfikir macam mana la kalau lepas SPM...aq kne balik kg n berpisah ngan kau n kawan-kawan...aq tak dapat bayangkan itu semua nanti mesti aq rindu dekat kau terutamanya....sedangkan sesaat pun aq tak mampu ni kan pula selama-lamanya....
Kau tau tak kenapa aq sayang kat kau,sebab tiap kali aq bersama kau aq semakin dekat dengan ALLAH...setiap kata-kata kau tak pernah terlepas mengingatkan aq kepada ALLAH...itulah yang membutakan aq makin sayang dekat kau....aq harap kau paham....aq tak pakse untuk kau terima aq.....aq just nak luahkan apa yang terpendam dalam hati ku itu je......aq mintak maaf lau apa yang aq cakapkan ini buat kau rasa terkejut n tak suka akan apa yang telah aq buat ni......aq tak bermaksud untuk buat semua ni dia datang dengan begitu pantas buat aq tapi lambat untuk dia berlalu......tapi ini lah kenyataannye....apa yang aq rasakan......MAAFKAN AQ KERANA TERLANJUR MENYAYANGIMU......<3 <3

Rabu, 17 Ogos 2011

Yang Terpendam.....

Kenapa kita perlu sayangkan dia sedangkan dia tak pernah sayang kita,
Kenapa kita perlu tunggu dia sedangkan dia tak pernah nak tunggu kita,
Kenapa kita perlu percayakan dia sedangkan dia tak pernah percayakan kita,
Kenapa kita perlu jaga hati dia sedangkan dia tak pernah nak jaga hati kita,
Kenapa kita perlu buat semua itu sedangkan dia tak pernah nak buat semua itu untuk kita....
Adakah kerana cinta kita sanggup mengorbankan segalanya pada dia, sedangkan dia hanya melihat kita seperti orang bodoh yang ingin memiliki dia.......dan  tak mustahil dia juga akan perbodohkan kita suatu hari nanti.....
Ingatlah kita sebagai wanita perlu menjaga maruah diri kita semua....jangan pernah sesekali mudah percaya dengan lelaki....sekiranya dia benar-benar ikhlas dia akan sentiasa mellindungi kita sama ada kita susah mahupun senang.....


Aku mencintainya....tapi aku tidak mampu untuk meluahkan padanya....
kerana aku takut akan kehilangannya untuk selama-lamanya......
kerana aku amat menyayanginya......
biarlah aku pendam perasaan ini untuknya.......
aku tahu aku tidak sempurna untuk memiliki hatinya.....
biarlah aku terus berkawan dengannya asalkan aku tidak pernah jauh darinya.......
tapi sekarang aku rasa aku semakin jauh darinya......
"Ya ALLAH jika dia di takdirkan untuk ku kau peliharalah hati ku supaya terus menyayangi dan mencintainya......sekiranya dia bukan untuk ku kau hindarilah perasaan kasih dan sayang ku padanya....supaya hati ku tidak terluka kerananya......aku mohon pada mu Ya ALLAH....aku tidak kuat untuk melawan perasaan ini......tapi ketahuilah pabila aku bersamanya aku rasa semakin hampir dengan-MU........,Ya ALLAH jika ia benar kau makbulkanlah doa ku ini......"

Jumaat, 12 Ogos 2011

SAYANG.

Sayang jika benar kau mencintai dan menyayangi aku,sayangilah aku dengan ikhlas hatimu,kerana aku juga akan mencintai dan menyayangimu dengan sepenuh hatiku....
Jika kau ditakdirkan untuk ku akan ku jaga dirimu hingga ke akhir waktu ku....
Tapi sayang semua itu hanyalah khayalanku sahaja.....tidak mudah untuk aku menemui insan yang benar setia pada diri ku pada masa kini....
Aku semakin rindu pada diri mu,adakah kau pun begitu???
kenapa kenapa kenapa,kenapa perlu ada perasaan kasih sayang ini pada mu....sedangkan aku tahu siapa aku pada mu.....tapi maafkan aku,aku tidak kuat untuk menghalang perasaan ini semakin aku cuba membuangnya jauh dari diri ku ia semakin hampir mendekatiku.....maafkan aku aku tidak berniat untuk mencintai mahu pun menyayangimu......

Jumaat, 5 Ogos 2011

Mengapa???Kenapa????

Siapakah yang berjaya memiliki hatiku ini,akan ku berikan sepenuh kasih sayang aku kepadanya.
Seandainya kau tahu akan perasaan ku ini adakah kau akan memenuhinya atau kau tidak akan mengerti,
Seandainya kau tahu kau selalu di hatiku tak kira di mana pun kau berada,
Sukar untuk aku melupakan mu walaupun sesaat,
Aku benar-benar ingin menyayangi mu sepenuh hatiku......
Mengertilah kasih hanya kau yang selalu ku impikan.
Hanya kau yang dapat mengembirakan diri ini...
Kan ku coretkan kenangan ku.....
Sukar tuk aku meluahkan yang aku mencintai dan menyayangi mu....

Jumaat, 22 Julai 2011

Macam Mane??

Macam mane rasanya bila diri kita di sayangi oleh insan yang benar-benar ikhlas menyayangi kita,
dan kita pun sayang dia sangat-sangat hehehehe mesti bahagia,
bertambah indah bila kebahagiaan itu bila kita dan di satukan dengan ikatan yang sah sebagai suami isteri,
bertambah erat lagi hubungan itu bila di hiasi dengan cahaya mata,
bertambah kukuhnya hubungan itu bila kita bersama sehingga keakhir hayat kita,
tapi mungkinkah kita akan sampai ke tahap yang begitu,
sekiranya kita inginkan keindahan kecintaan dan kasih sayang yang berpanjangan maka kita perlu ada perasaan itu kepada-NYA dan bila di beri keizinan oleh-NYA maka kita akan mendapat apa yang kita inginkan di dalam setiap perkara yang kita impikan.......
Maka di sini kita jangan sesekali lupa dan alpa pada-NYA kerana setiap apa yang berlaku sudah di takdirkan oleh-NYA pada kita,kita tidak boleh mengubah takdir melainkan kita berusaha dan tidak pernah berputus asa dengan apa yang ingin kita kecapi untuk mendapatkan kehidupan yang indah dan sempurna........

Selasa, 19 Julai 2011

hehehehe

sejak kita berkawan aku tak pernah simpan perasaan terhadap kau,tapi bila semakin lama kita berkenalan,bersama setiap masa persahabatan itu bertukar menjadi cinta,mungkin kau tidak pun rasa begitu tapi di sebalik hati ku hanya aku yang tahu,aku cuba untuk buang perasaan itu jauh-jauh tapi aku tidak kuat untuk melawannya,kerana aku amat menyayangi mu sepenuh hati ku,kini baru ku sedari selama ini kau ku sayangi jika itu bukan hakikatnya kenapa rindu yang ku rasa.

ungkapan kata selindung hasrat nan di hati,andainya di taksir terserlah makna yang tersembunyi,renungan mata bukan pandangan biasa,bertahun handai terjalin hingga waktu ini,guraun mesra menhiasi masa tika bersama,semakin berputik perasaan ini,kini baru ku sedari selama ini kau ku sayangi,andai bukan itu hakikatnya mengapa rindu yang ku rasa,mungkin tiada ku fahami tidak dapat ku nafikan lagi beban rahsia kian membakar diri,kalimah cinta selungkar relungan di cinta mungkinkah di biar terdampar kasih tak kesampaian naluri bisik bukannya dambaan cinta,ikhals ku nyantakan kau yang ku sayangi kau yang ku cintai walau tak mampu ku miliki ingin ku luahkan mungkin suatu hari kan terbuka pintu hati dapat jua kau terima diriku akhirnya.

Isnin, 18 Julai 2011

SUKAR UNTUK KU MENERIMA SEMUA INI

hati ini sukar terima saat kau bersama insan yang lain,
aku tidak tahu mengapa ini boleh terjadi,
aku tak mahu ini terjadi kerana aku hanya menganggap kau hanya sekadar kawan,
dan sayang aku pada mu hanya sekadar kawan tak lebih dari itu,
mengapa hati ini berubah????
aku tak nak di sebabkan semua ini persahabatan kita musnah,
aku tak nak kehilangan kawan2 yang aku sayang,
tapi mengapa???
mengapa hati ini mula ingin memilikimu,
mengapa hati ini ingin mencintaimu,
tidak tidak tidak,
aku tak mahu semua ini berlaku,
cukuplah sekali kesilapan yang telah aku buat dulu jangan di ulanginya semula..........


Wahai insan yang ku sayangi jauhnya aku dari mu bukan kerana aku membenci mu tapi ku ingin mencari ketenangan dalam diri ini,aku hilangkan perasaanku pada mu,sekiranya kau tahu akan perasaan ku ini biarkan ia,biarkan aku saja yang menyimpannya di dalam hati ku ini,sekiranya kau tahu akan perasaan ini biarkan ia berlalu jangan sesekali kau menegurnya kerana ia akan ku bawa jauh dari hidup ku dan hidup mu,walaupun sukar untuk aku terima semua ini aku akan tetap mencuba,akku tak mahu kehilangan mu di sebabkan perkara yang remeh seperti ini,aku hanya ingin melihat kau bahagia bersama insan yang kau sayang,aku tahu sayang kau pada ku hanyalah sebagai kawan,aku pun mahu perasaan sebegitu padamu tapi aku tidak mampu menghalang perasaan ini,aku harap kau mengerti dan fahami mengapa aku menjauhkan diri dari mu......MAAFKAN KU WAHAI SAHABAT KERANA TERLANJUR MENCINTAI MU DAN MENYAYANGI MU..........

Sabtu, 9 Julai 2011

Gembira.......

Hati ini kembali di ubati oleh insan yang di sayangi,rpenye aq yg brslah trhadapnya krna mmikirkan yg bkan2 tntang nye maafkan ku syg bkn niat ku tuk mnyakitkan ati mu aq hnya tkut khilangan mu iu shaja,skarng aq tau btapa dlamnya cnta mu trhdap ku,btapa setianya mu pda ku,ktahuilah syang bahwa aq amat mnyayngi mu dan skar tuk ku trima bla kau jauh dari ku.Trima ksih cinta untuk sgalanya kau brikan lagi ku ksempatan tuk buktikan ksih syg ku pde insan yg ku syangi.


Aq de bnyak kwn,aq syg sme kwn2 aq,time kasih wat cyra,nazirah,eqa,niza,olyn,azli n fkhrul sbb sudi jdi kwn aq yg aq syanggggggg sngat,sme de ssah mahupun snang kowang ttp brsama aq dan kta sme ttp brsama smpai ble,fkhrul thank sbb bnyak tlong aq n bgi nasihat tak lpe gak kwn2 yg lain yg trut mmbntu heheheh jngan mrahhhh,pe yg pnting aq syg kowang sme........smpai ble2 k.

Khamis, 7 Julai 2011

KENAPA??????????????

apa yang aku katakan selama ini adalah benar,mengapa???mengapa dia buat aku macam itu aku tak paham,tolonglah berterus terang dengan aku apa dan kenapa kau buat aku macam tu apa salah aku dekat kau tolonglah jujur dengan aku jangan buat seperti aku bersalah terhadap kau,aku tak kisah kalau kau tak suka kat aku tapi kita kawankan kenapa wei.......aku tak pernah mintak walaupun sedikit untuk kau balas cinta aku tak pernah aku reda dengan kehendak dan kemahuan kau aku tak mintak apa-apa pun ,tolonglah pahamkan aku,jangan siksa aku macam ni....aku tak nak ni semua terjadi yang akan menyebabkan persahabatan kita musnah aku tak nak..............kau dengan orang lain kau ok tapi aku........??????
tah la aku tak paham pe msalah kau dengan aku skrng ni.aku tak nak kehilangan semua kwn2 aku yanga ku sayang......tolonglah jangan buat aku macam ni..................

JANGAN SAKITI HATI KU....

aku manusia yang punya perasaan yang ingin di sayangi dan menyayangi,mahukah kau mencuba mengerti akan kisah hidup ku yang sebenar-benarnya,apalah erti sebuah kata cinta bila hanya melihat yang baiknya saja,tolonglah aku dan jawablah aku sanggupkah kau menerima ku seperti ini,jangan sakiti hati ku lagi jangan sakiti diri ku lagi,membuat aku semakin tersiksa di hidup ku ini.
mengapa kau pergi di saat aku mulai menyintaimu,mengapa kau pergi di saat ku mulai menyayangimu,
kini diri ku sendirian hanya di temani sunyi,takala ku berada disisi mu aku terdiam seribu bahasa,di hati ku bergetar saat melihatmu,namun sukar untuk aku meluahkan yang aku mencintaimu,sukar tuk ku meluahkan kerna aku tahu hanya dia di dalam hati mu disaat ini,biarlah ku pendam segala perasaan ku padamu agar jadi yang terindah dalam hidup ku ini.
mungkin ini memang takdir ku menyayangi tanpa di cintai,tak mengapa bagi ku asal kau bahagia dengan hidupmu bersama insan yang kau sayangi.

Rabu, 6 Julai 2011

Kecewa......

setiap kali saya bersendirian saya selalu ingat awak,
awak ingat saya tak???,
saya selalu rindukan awak,
awak rindu saya tak???
saya selalu sayang awak,
awak sayang saya tak???
saya selalu gembira bila bersama awak,
awak gembira tak bila bersama saya???
saya selalu ambil berat tentang awak,
awak ambil berat tentang saya tak???
saya tau awak mesti tak ingat saya,
tak rindu saya,
tak sayang saya,
tak gembira pun bila bersama saya,
tak ambil berat pun tentang saya,
tpi lau awak nak tau saya tak penah mintak pun awak buat apa yang selalu saya buat untuk awak,
yang saya nak tau ye lah awak selalu gembira walau di mana pun awak berada sama ada bersama saya mahu pun bersama kawan-kawan awak,
saya akan terluka bila hati awak di sakiti.
ketahuilah bahawa cinta yang suci nan murni hanya kan kau rasakan dengan gerak hati mu,
untuk selalu berlaku jujur pada orang yang kamu cintai,
tanpa ketulusan kau tidak akan pernah merasa betapa manisnya madu cinta.

Sahabat

sahabat tahu kah kau betapa penting dan bermaknanya kau dalam hidup ku ini,tanpa kau aku tidak mungkin kan tersenyum gembira seperti kini,aku amat bersyukur kerana TUHAN mempertemukan kita tuk menjadi sahabat,ketahuilah akan dirimu sahabat betapa sukarnya hidup ku tanpa kau disisi kerana kau adalah penawar segala suka dan duka ,kau juga tempatku berkongsi cerita dan kau adalah sahabat yang setia mendengar walaupun ia kadang kala membosankan bagi mu ,tapi kau tetap di sisi ku mendengar segala yang di ceritakan oleh ku.
persahabatan itu indah apabila kita saling sayang menyayangi dan memahami antara  satu sama lain,tetapi lebih indah bila persahabatan itu kekal buat selama-lamanya.............

Selasa, 5 Julai 2011

Hati

SETIAP KALI KU CUBA LELAPKAN MATA WAJAH MU MUNCUL M'GANGGU FIKIRAN KU,
M'GAPA BEGIU SSAH TUK KAU PERGI DRI DIRI INI,
KU T'LUKA KRN M'CNTAIMU,
KU T'LUKA M'YYNGIMU,
TPI WLAUPUN ITU YG KU RSAKAN  NAMUN DRI LUBUK ATI KU YG PLING DLM AKU AMAT M'CNTAI & M'YYNGIMU DGN HATI YG TLUS &IKHLAS,
AKU BKAN MEMINTA SMPATI TPI KU INGIN KAU KETAHUI BTAPA YLUS DAN IKHLASNYA CNTA KU PDA MU YG TAK KAN PRNAH BRUBAH.